pátek 11. října 2013

Carlson, Amanda





Webové stránky: http://www.amandacarlson.com

Žánr: Fantasy


Amanda je absolventkou University v Minnesotě, s bakalářským titulem z Věda řeči a sluchu & Vývoj dítěte. Získala předběžné povolení k tlumočení znakové řeči a pracovala jako tlumočnice, než se jí narodilo první dítě. Ráda hraje scrabble až do nezdravé míry, nakupuje v Ikee a má velikou slabost pro tropické pláže. Žije v Minneapolis s jejím manželem a třemi dětmi. 


O Autorce



Jsem holka z Minnesoty, narozená a vychovaná. Začala jsem psát příběhy o dospívajících dívkách a jejich sociálních přehmatech, když jsem byla na střední škole. Pořád mám ručně psané poznámky, které to dokazují.

Vážněji jsem začala psát až poté, co se mi narodilo druhé dítě. Po zakoupení prvního počítače jsem si pomyslela, co je lepší způsob, jak trávit svůj čas, než e-mailovat svým nic netušícím rodinným příslušníkům super roztomilé příběhy o svých mimořádných a milovaných dětech? Není to to, pro co byly počítače vlastně stvořeny?

Spisovatelka ve mně se protáhnula a vzdorovitě do mě šťouchnula. A já se stala závislou.

Začala jsem s psacími kurzy, připojila se k místnímu psaní kapitol, na různé autogramiády, také jsem se angažovala ve skupinách kritiků a podílela se na konferencích. Také jsem měla vlastní článek v místním časopisu a nakonec jsem veškeré své rodičovské příběhy svázala do jedné plné série.

Můj první pokus o fikci byla součastná romance, ale zdálo se, jako bych nemohla přijít na příběh. Poté, co mi děti začaly nosit domů YA fantasy, najednou jsem věděla, kde se ukrývá má vášeň pro psaní beletrie. Bylo to uvnitř stránek plných akce ve fantasy románech. Číst každou novou sérii byla zábava, a rychle jsem si uvědomila, že tento žánr přinesl k příběhu něco, co jsem předtím ještě neviděla. Přinesl pořádný kus adrenalinu v kombinaci s drsnou ženou, a to ostatní ve spojitosti s těmito „prvky“ to dělalo tak zajímavým.

Poté jsem byla plně ponořena do tohoto žánru. Jen při některých příležitostech občas ještě zvedám „normální“ knihy. Ale z větší části mi v nich potom chybí super-schopnosti a nečekané vzrušení.

Začala jsem s Full Blooded, protože hrdinky-drsňačky jsou skvělé a miluji tvory všeho druhu. Podle mého názoru neexistuje příliš horkokrevných dívek. Propadla jsem příběhu Jessicy a tak skvěle jsem si psaní užila. Nedokázala bych si teď představit, že bych psala něco jiného, než fantasy.

Když vytváříte příběh v tomto fantastickém žánru, může obsahovat téměř veškeré prvky, které lze vymyslet. Jde o kreativitu a já si neumím představit nic lepšího.

A myslím, že je na čase, abych se o své příběhy podělila s vámi všemi.


Amanda Carlson



Její tvorba

3 - Cold Blooded (Chladnokrevná)
4 - Red Blooded (Rudokrevná)
5 - Pure Blooded (Čistokrevná) - vyjde 2015




1 komentář:

  1. pěkné, je dobré vědět něco o autorce... díky =)

    OdpovědětVymazat